Strukturni maskulinizem in medijsko lastništvo žensk
3. 3. 2025 | Mediji

V reviji International Journal of Communication je izšel članek, ki ga sopodpisujejo Marlene Radl, Burçe Çelik, Mojca Pajnik & Birgit Sauer o strukturnem maskulinizmu in medijskem lastništvu žensk v kontekstu avtoritarnega populizma.
Na podlagi podatkov o lastniških povezavah v Avstriji, Sloveniji in Turčiji avtorice raziskujejo maskulinistično konfiguracijo lastništva novičarskih medijev v državah, kjer smo v zadnjih letih priča vzponu avtoritarnega populizma, čeprav v različnem obsegu.
S konceptom strukturnega maskulinizma in s poudarki iz feministične politične ekonomije komuniciranja analizirajo spolno zaznamovanost lastniških struktur novičarskih medijev. Ugotavljajo, da podreprezentiranost žensk v kombinaciji s patriarhalnimi družinskimi poslovnimi modeli, koncentracijo lastništva ter klientelistično-maskulinističnimi povezavami med politiko in mediji ustvarja plodna tla za vpliv in nadzor medijev s strani avtoritarnih populističnih voditeljev.
Članek je eden od sedmih, izdanih v reviji, v posebni sekciji z naslovom Unpacking Property: Media, Ownership, and Power in Transformation, ki sta jo uredila Sebastian Sevignani in Hendrik Theine.