Otroci priseljenci in priseljenske skupnosti v spreminjajoči se Evropi (MICREATE)
Raziskovalci in raziskovalke evropskega projekta MiCreate preučujemo možnosti vključevanja otrok priseljencev in priseljenk v evropske družbe in vlogo izobraževalnih institucij v procesu njihove integracije. Pri tem sledimo načelom na otroka osredinjenega pristopa, opolnomočenja otrok in spodbujanja socialnega vključevanja.
Osrednji cilji projekta so zelo široki: preučitev obstoječih integracijskih procesov in scenarijev v različnih evropskih državah, s poudarkom na pomenu izobraževalnih institucij, zbiranje dobrih praks, njihova nadgradnja in diseminacija tako na ravni šol, izobraževalnega osebja in stroke, kot tudi uporaba ključnih ugotovitev za snovanje na otroka osredinjenih integracijskih politik. Vse omenjeno s ciljem spodbujanja socialne vključenosti priseljenih otrok in uspešnejšega upravljanja kulturne raznolikosti evropskih držav.
Namen projekta je graditi na obstoječih izkušnjah in praksah integracije otrok preko izobraževanja, zato bodo raziskave izvedene v osnovnih in srednjih šolah v Sloveniji, Veliki Britaniji, Španiji, Avstriji, na Poljskem in Danskem, pa tudi v krajih tranzicije kot so namestitveni in zbirni centri: Palermo (Italija), Calais (Francija), Moria (Grčija), Şanlıurfa (Turčija), Linin Reception Camp (Poljska), ter azilni domovi v Sloveniji in Austriji. V raziskave (z uporabo metod opazovanja, intervjujev, anketiranja in participatorne intervencije) bodo vključeni učiteljice in učitelji ter dijakinje in dijaki. Zaključki analize in ugotovitve iz terenskega dela z učitelji, lokalnimi in priseljenimi otroki bodo podlaga za politična priporočila in razvoj integracijskih orodij.
MiCreate projekt vodi Znanstveno-raziskovalno središče Koper v sodelovanju s 14 partnerskimi univerzami in nevladnimi organizacijami iz Evropske unije. Projekt je podprlo tudi več vladnih organizacij, v Sloveniji denimo Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.
Več: www.micreate.eu
Rezultati
- Vlasta Jalušič in Veronika Bajt.2020. A paradigm shift framed by a crisis: recent debates on immigration and integration in six EU countries v Annales, Anali za istrske in mediteranske študije, Series Historia et Sociologia, 30, 4.