Novice

Prevpraševanje politike spolov v izobraževanju

Prevpraševanje politike spolov v izobraževanju

Questioning Gender PoliticsMonografija Questioning Gender Politics. Contextualising Educational Disparities in Uncertain Times, ki je ravnokar izšla pri založbi Taylor & Francis v uredništvu Jessie Bustillos Morales, v petnajstih poglavjih analizira probleme neenakosti spolov kot so patriarhalna kultura, spolno nadlegovanje, pravice trans, queer in nebinarnih oseb ter spolna vzgoja v različnih pedagoških okoljih in v mednarodnem kontekstu. Poglavja vzpostavljajo izobraževalne kontekste kot materialna in ideološka prizorišča, v katerih se razumevanje spola in uprizarjanje seksistične kulture moči reproducirajo. Hkrati pa izobraževalni konteksti predstavljajo tudi potencialne prostore osvobajanja rigidnih spolnih norm in razmerij moči. Prispevki tematizirajo sodobne konceptualizacije spola, feminizmov, izobraževanj in transnormativnosti, queer teorijo, intersekcionalno pedagogiko, postheteronormativnost v izobraževanju in druge teme. Poglavje Teaching Caring Masculinities in ECEC and Primary Schools, ki so ga prispevali Daniel Holtermann, Erika Bernacchi, Elli Scambor, Majda Hrženjak in Antonio Raimondo Di Grigoli, razgrinja koncept skrbne moškosti in premišlja njegove potenciale za naslavljanje problemov neenakosti spolov v skrbstvenem delu, nasilja na podlagi spola in klimatskih sprememb. V praktičen vidiku poglavje predlaga načine implementacije koncepta skrbne moškosti kot horizontalne vsebine v predšolskem in osnovnošolskem izobraževanju.