Pod črto: Mediji SDS (3. del): madžarski prevzem desnega medijskega stebra
15. 11. 2019 | Mediji
Orban in Janša si morda delita podobne poglede na medije, toda nista enakovredna partnerja, saj so mediji SDS močno odvisni od madžarskega denarja. V zameno so postali del tujega protiliberalnega medijskega sistema.
V tretjem delu analize medijskega sistema SDS Pod črto odkrivajo kaj pomenijo madžarske naložbe za slovenski medijski trg.
“Mediji SDS kljub milijonskim naložbam po dosegu in neposrednem vplivu še vedno ostajajo razmeroma obrobni v primerjavi z javnimi in komercialnimi slovenskimi mediji. Vendar se lahko razmere spremenijo, če bodo madžarski vlagatelji še naprej pripravljeni podpirati stranko SDS in njene medije, saj drugi medijski izdajatelji ali politične stranke nimajo takšnih »subvencij«, ki bi jim omogočile preživetje na zelo omejenem slovenskem trgu. Namen madžarskih medijskih naložb pa ni podpiranje novinarstva in medijskega pluralizma, temveč izvoz madžarskega medijskega modela, ki ga financirajo madžarski davkoplačevalci in ki zagovarja ravno nasprotne vrednote: popolno lojalnost lastni politični stranki in politizacijo novinarstva.”
Projekt o preiskavi medijskega lastništva v Sloveniji je del projekta o zaščiti nadzorne vloge civilne družbe, ki ga sofinancira NEF-Mreža evropskih fundacij v okviru iniciative Civitates. Partnerja projekta sta Mirovni inštitut in Društvo novinarjev Slovenije.