Pod črto: Mediji SDS (2. del): od propagandnih brezplačnikov do strankarske televizije
14. 11. 2019 | Mediji
Brezplačnika Ekspres in Slovenski tednik sta pokazala, da je mogoče med volitvami z denarjem državnih podjetij brez posledic ustanoviti propagandni medij, dolgove pa pustiti slamnatim lastnikom.
V prvem delu analize medijskega sistema SDS so Pod črto opisali zgodovinsko ozadje delitve političnih polov in nastanek tednika Demokracija, v drugem delu pa se osredotočijo na pojav brezplačnikov Ekspres in Slovenski tednik ter na ustanovitev Nova24TV.
“Čeprav so ustanovitelji obljubljali nestrankarski medij, ki bo sledil vrednotam evropske desnice, je nova televizija ohranila enake uredniške usmeritve kot revija Demokracija in oba brezplačnika. Odražala je strankarske interese SDS, širila strah in nestrpnost do migrantov, svarila pred domnevno nevarnostjo islamizacije Slovenije ter napadala politične nasprotnike in civilnodružbene aktiviste, zlasti levičarje, feministke, predstavnike skupnosti LGBT in »kulturne marksiste«. Vendar so imeli izdajatelji vse več finančnih težav, saj so pri SDS podcenili stroške in tehnično zahtevnost televizije, nam je povedal omenjeni vir.”
Projekt o preiskavi medijskega lastništva v Sloveniji je del projekta o zaščiti nadzorne vloge civilne družbe, ki ga sofinancira NEF-Mreža evropskih fundacij v okviru iniciative Civitates. Partnerja projekta sta Mirovni inštitut in Društvo novinarjev Slovenije.