Pod črto: Madžarski model (1. del): Kako si je Orban podjarmil medije
23. 9. 2019 | Mediji
![](https://www.mirovni-institut.si/wp-content/uploads/2019/06/PodCrto_Illustration_Vis_Mediji_Banner_800x800px_v1.jpg)
Če želimo razumeti delovanje medijev pod vplivom stranke SDS, moramo najprej razumeti medijsko strategijo Viktorja Orbána. Razlagamo, kako si je Orbán podjarmil večino medijev na Madžarskem.
Pod črto v seriji člankov analizira madžarsko medijsko krajino in pokaže, da si lahko politika tudi v članici EU v samo nekaj letih podredi veliko večino medijev v državi, jih uporabi za lastno propagando in poskrbi za utišanje kritikov.
“Če želimo razumeti delovanje medijev pod okriljem stranke SDS, moramo najprej razumeti delovanje provladnih medijev na Madžarskem. V novi preiskavi skritih interesov medijskih lastnikov bomo zato na portalu Pod črto najprej predstavili zelo specifičen medijski sistem, ki ga je po prevzemu oblasti leta 2010 v samo nekaj letih ustvaril madžarski predsednik vlade Viktor Orbán. V tem sistemu ima ena politična stranka, Fidesz, skoraj popoln nadzor nad mediji. V skupino medijev, ki jih obvladuje Orbánova Fidesz, pa sodijo tudi podjetja, ki so vstopila na slovenski medijski trg.”
Projekt o preiskavi medijskega lastništva v Sloveniji je del projekta o zaščiti nadzorne vloge civilne družbe, ki ga sofinancira NEF-Mreža evropskih fundacij v okviru iniciative Civitates. Partnerja projekta sta Mirovni inštitut in Društvo novinarjev Slovenije.