Pod črto: Dnevni časopisi (1. del): kako so novinarji prodali lastništvo
26. 5. 2020 | Mediji
Kmalu po osamosvojitvi so novinarji postali večinski lastniki največjih slovenskih dnevnikov. A so delnice prodali lastnikom, ki so časopise potrebovali za doseganje zasebnih in poslovnih ciljev.
“V našem četrtem delu preiskave skritih interesov medijskih lastnikov bomo zato pokazali, kako so novinarji v samo nekaj letih prepustili delnice treh največjih časopisnih dnevnikov novim lastnikom. Ti niso znali upravljati z medijsko lastnino, še zlasti ne v času velikih tehnoloških sprememb na medijskem trgu, ki so ob koncu devetdesetih let prejšnjega stoletja zajele časopisno panogo, predvsem prihod komercialne televizije in interneta. Naklade pa se omenjenim slovenskim časopisom niso zmanjšale samo zaradi spremenjenih medijskih navad in staranja njihovih bralcev.
Zelo negativne posledice je imela tudi izguba verodostojnosti, saj so poskušali lastniki z agresivnimi kadrovskimi posegi pogosto vplivati na uredniško usmeritev časopisa.”
- Dnevni časopisi (1. del): kako so novinarji prodali lastništvo, (Ilustracija na naslovnici: Matija Medved)
Projekt o preiskavi medijskega lastništva v Sloveniji je del projekta o zaščiti nadzorne vloge civilne družbe, ki ga sofinancira NEF-Mreža evropskih fundacij v okviru iniciative Civitates. Partnerja projekta sta Mirovni inštitut in Društvo novinarjev Slovenije.