O politikah in praksah razvoja medijske in informacijske pismenosti v državah Zahodnega Balkana
24. 4. 2019 | Mediji
Izšla je knjiga o politikah in praksah razvoja medijske in informacijske pismenosti v Albaniji, Bosni in Hercegovini, Črni gori, Makedoniji in Srbiji. Knjiga je rezultat regionalne raziskave, ki jo je v okviru projekta Mediji za državljane, državljani za medije, koordiniral Mirovni inštitut. Poleg pregleda pomembnih akterjev in aktivnosti, ki prispevajo k razvoju medijske in informacijske pismenosti v omenjenih državah, so se raziskovalci v drugem delu raziskave osredotočili na konkretne izzive v vsaki izmed držav. V Črni gori in Srbiji so preučili vključevanje medijske in informacijske pismenosti v šolske kurikulume, v Makedoniji vlogo javne radiotelevizij pri promociji medijske pismenosti, v Bosni in Hercegovini delovanje civilne družbe na tem področju, v Albaniji pa prispevek različnih državnih organov in javnih ustanov k razvoju medijske pismenosti.
Raziskovalci so v prvem delu raziskave podrobno preučili skoraj 60 konkretnih primerov politik in praks promocije medijske pismenosti v petih državah regije. Dejavnosti civilne družbe prevladujejo. Vendar ne glede na številne aktivnosti in tudi nekaj pozitivnih premikov glede angažiranja državnih organov, v nobeni državi ni sprejete strategije niti celovitega pristopa in institucionalnega okvira za razvoj medijske in informacijske pismenosti. Medijska in informacijska pismenost državljanov ni prioriteta vlad v nobeni izmed obravnavanih držav.
Knjiga poleg poglavij o vsaki izmed držav vključuje tudi regionalni pregled, avtoric Brankice Petković in Sandre Bašić Hrvatin.
Projekt, ki se izvaja s finančno podporo Evropske unije, koordinira Medijski center iz Sarajeva.