Ekonomija pozornosti

Ekonomija pozornosti

V soorganizaciji zavoda Maska in Centra za raziskovanje družbenega komuniciranja Fakultete za družbene vede je 16. maja potekala razprava na temo ekonomije pozornosti, na kateri je sodeloval Peter Sekloča iz Afemed raziskovalne skupine. Skupaj s Sašom Slačkom Brlekom je v prispevku raziskoval, kako se slovenski časopisi prilagajajo digitalni dobi. Tiskani mediji so veliko bolj kot radio in televizija izpostavljeni spremembam, povezanih z digitalizacijo, saj z digitalnimi naročninami ali oglaševanjem niso sposobni nadomestiti manjših prihodkov zaradi upadanja tiskanih naklad. Oglaševalski prihodki, ki so nekoč polnili strani tiskanih novic, se zdaj prelivajo na digitalne kanale, kjer dominirajo digitalne platforme, predvsem Facebook in Google. To pomeni manj denarja za časopise, ki morajo najti nove načine, kako preživeti na trgu. Časopisna industrija se je odzvala s krčenjem in varčevanjem, kar prinaša tudi slabše plačana in bolj negotova delovna mesta za novinarje ter večje delovne obremenitve. Da bi nadomestili upad prihodkov, časopisna podjetja poglabljajo sodelovanje z oglaševalci, vsebino vse bolj prilagajajo njihovim interesom ter iščejo načine, kako pridobiti dodatne prihodke zunaj medijskega trga.