Uvodno predavanje ‘Seminarja za politično teorijo’
Predavanje18. november 2013, 20:00 | Trubarjeva hiša literature, Ljubljana
Vljudno vabljeni na uvodno predavanje Seminarja za politično teorijo z naslovom Legenda o Heglu, ki bo v ponedeljek, 18. novembra 2013 ob 20. uri v Trubarjevi hiši literature (Ribji trg 2, vhod v prostore Trubarjeve hiše literature je s Stritarjeve ulice 7).
Predaval bo Zdravko Kobe, filozof in predavatelj nemške klasične filozofije na oddelku za filozofijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
Povzetek predavanja: Po neki razširjeni predstavi je Heglov absolutni filozofski sistem, vsekakor pa vsaj njegova politična filozofija, predvsem glomazen logični aparat, ki ima za svojo banalno resnico sistemski konformizem, skupaj z glorifikacijo države. Očitek je v pradigmatski obliki formuliral Rudolf Haym leta 1857: z Orisom filozofije pravice naj bi Hegel iz svoje filozofije naredil »znanstveno prebivališče duha pruske restavracije« in izrekel »absolutno formulo političnega konzervativizma, kvietizma in optimizma«. Legenda skratka pravi, da je bil Hegel ustrežljivi filozof pruske države. V predavanju bomo skušali pogledati, koliko je ta legenda utemeljena in kakšni napotki za branje Filozofije pravice izhajajo iz tega.
***
Seminar za politično teorijo je nova študijska dejavnost Mirovnega inštituta in je namenjena vsem, ki jih skrbi stanje na področju misli o politiki. Na eni strani jo duši družboslovna znanost oziroma tehnika, na drugi pa se jo utaplja v teoretiziranju, ki se želi neposredno pretvoriti v revolucijo, četudi le plitvo razume politične probleme. To stanje zahteva premišljevanje in razumevanje temeljnih konceptov in problemov politike ter avtorjev, ki so pogosto prezrti ali narobe razumljeni.
V prvem študijskem letu (2013/2014) je seminar posvečen Heglovi filozofiji prava in premisleku koncepta in zgodovinskega položaja države. Ta je danes ogrožena, saj jo desnica pojmuje vse bolj kot represivni servis zasebnih interesov, levica pa ne ve, kaj bi v politiki z njo počela. Teoretsko se ji že dolgo odreka in jo razume kot goli ideološki instrument. S tem se odreka tudi vsemu tistemu, kar državo predpostavlja, vključno s političnimi in socialnimi pravicami.