Avtoritarni populizem in mediji

Avtoritarni populizem in mediji

Na sociološkem srečanju v Kopru (17.-19. oktober) smo na okrogli mizi »Prepletanje medijev in politike: Priložnosti za avtoritarni populizem«, z udeleženkami_ci Mojco Pajnik, Marlene Radl, Fanni Toth, Markom Ribaćem in Tjašo Turnšek analizirali odnos med mediji in avtoritarnim populizmom. Na primeru izbranih evropskih držav (Avstrija, Hrvaška, Madžarska, Slovenija in Turčija) smo ugotavljali, kako spremembe v lastniških strukturah medijev, koncentracija lastništva in uspoljena dinamika upravljanja medijev ustvarjajo plodno okolje za vzpon in obstoj avtoritarnega populizma.

Poudarili smo tudi, kako populistični akterji izkoriščajo politično, ekonomsko in institucionalno moč za poglabljanje polarizacije v medijih in novinarstvu in kako pritiskajo na urednike in novinarje za promocijo lastne agende. Razprava je preučila tudi, kako se skozi medije širijo izključevalne in razdiralne ideologije, kako avtoritarni populistični akterji oblikujejo in širijo te naracije prek različnih medijskih platform.

Na srečanju je Marko Ribać nastopil tudi v okviru sekcije za sociologijo politike in družbe, s prispevkom »Populizem kot logika artikulacije in transformacija avtoritarnega populizma in iliberalizem«.

Naši prispevki na tokratnem srečanju nastali v okviru projektov POPBACK in AFEMED.