Novice

Strukturni maskulinizem in medijsko lastništvo žensk

Strukturni maskulinizem in medijsko lastništvo žensk

IJC journal naslovnicaV reviji International Journal of Communication je izšel članek, ki ga sopodpisujejo Marlene Radl, Burçe Çelik, Mojca Pajnik & Birgit Sauer o strukturnem maskulinizmu in medijskem lastništvu žensk v kontekstu avtoritarnega populizma.

Na podlagi podatkov o lastniških povezavah v Avstriji, Sloveniji in Turčiji avtorice raziskujejo maskulinistično konfiguracijo lastništva novičarskih medijev v državah, kjer smo v zadnjih letih priča vzponu avtoritarnega populizma, čeprav v različnem obsegu.

S konceptom strukturnega maskulinizma in s poudarki iz feministične politične ekonomije komuniciranja analizirajo spolno zaznamovanost lastniških struktur novičarskih medijev. Ugotavljajo, da podreprezentiranost žensk v kombinaciji s patriarhalnimi družinskimi poslovnimi modeli, koncentracijo lastništva ter klientelistično-maskulinističnimi povezavami med politiko in mediji ustvarja plodna tla za vpliv in nadzor medijev s strani avtoritarnih populističnih voditeljev.

Članek je eden od sedmih, izdanih v reviji, v posebni sekciji z naslovom Unpacking Property:  Media, Ownership, and Power in Transformation, ki sta jo uredila Sebastian Sevignani in Hendrik Theine.

Članek je prosto dostopen tukaj.